ma25092017

Artikelen

Waar haal je de inspiratie vandaan voor het inrichten van je winkel?

Peter de Bie bij Jandsen VintageONDERNEMER - Tijdens de Open Coffee in boekhandel van Pampus ontmoette Peter de Bie ondernemer Dorien Jansen van Jansen Vintage. Zij is eigenaar van een winkel in leuke vintage spullen op het Javaplein. De pitch van Peter de Bie tijdens die bijeenkomst voor zzp'ers, was voor Dorien Jansen aanleiding voor een verdere kennismaking. Met zijn bedrijf Studio NRG Blue houdt Peter de Bie zich bezig met instore communicatie en visual merchandise.

'Na een kort gesprek over haar winkel en mijn werk hebben wij een afspraak gemaakt, een week later bij haar in de winkel', vertelt Peter de Bie. 'Als voorbereiding op dit gesprek heb ik een presentatie voor haar gemaakt over het belang van visual merchandise, de manier van presenteren van de goederen. Hierna zijn we de winkel doorgegaan om te zien wat we kunnen verbeteren aan de lay-out van de winkel en de visual merchandise.'
 
Zelf verder
'Niet lang daarna hebben we samen een deel van de winkel aangepakt, lekker schuiven met de goederen zodat de winkel er overzichtelijker uitziet en waardoor de goederen beter tot hun recht komen. Ik heb uitleg gegeven over hoe de goederen te plaatsen en waar op te letten bij het presenteren. Dorien kan nu zelf verder met de winkel en ze kan ook nieuwe goederen die binnenkomen overzichtelijk plaatsen. Alle twee zijn we zeer te spreken over het resultaat en we zullen onze samenwerking voortzetten om de winkel er feestelijk te laten uitzien voor de feestdagen.'

Ervaring bij de Bijenkorf
Wat is de doelgroep van Studio NRG Blue? 'Dat zijn retailers die hulp nodig hebben om hun omzet te verhogen of die inspiratie nodig hebben', legt Peter de Bie uit. 'Dit kan door middel van een een workshop of een training in instore communicatie en inspiratie om je winkel te restylen. Met mijn ervaring binnen Instore Communicatie bij de Bijenkorf kunnen wij een winkel of showroom een sterke impuls te geven.

Inspiratie workshop
Een van de producten die Peter de Bie aanbiedt is de Inspiratie Workshop. 'Waar haal je je inspiratie vandaan? Internet of magazine? Ik laat mijn klanten inspireren door de omgeving, buiten op straat, in je eigen of in een andere stad. Leren om je heen te kijken. Deze workshop bestaat uit een presentatie over Inspiratie, er zijn bestaande presentaties zoals street art, winkel presentatie, etalages of kunst, maar het kan ook een presentatie op maat zijn. Na de presentatie volgt er een opdracht om het geleerde in praktijk te brengen.'

Visual merchandise
In een winkel zijn er altijd producten die extra aandacht verdienen. Dat wordt de visual merchandise genoemd. Signing helpt de klant het product te vinden, de etalage is het visitekaartje van de winkel. In de winkel is verlichting belangrijk, net als de juiste muziek om sfeer op te roepen. 'Ik geef uitleg over hoe de goederen te plaatsen en waar op te letten bij het presenteren zodat je zelf verder kan met de winkel', legt Peter de Bie uit. 'Ook nieuwe goederen binnenkomen kun je ze dan overzichtelijk plaatsen. Ook bekijken we de sfeer in de winkel en geef tips om deze te verbeteren.'

Jansen Vintage, Javaplein 31 | www.jansenvintage.nl
Studio NRG Blue, een creatieve studio in Visuele Communicatie | www.nrgblue.nl

Jansen Vintage

 


 


Verberg commentaar formulier Verberg commentaar formulier
  • Vet
  • Cursief
  • Onderstrepen
  • Doorhalen
  • Quote
 
  • 4000 Resterende tekens
   
 
Onafhankelijke website met nieuws en informatie voor en door mensen die wonen, werken en studeren tussen Amstel en IJ

Bijdragen en contact 
redactie@oost-online.nl | Copyright 2015 oost-online | All rights reserved | Disclaimer |